Dag 2 : Seattle

30 augustus 2014

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben werden we vanochtend voor 05.00 uur wakker.
Na het ochtendritueel van mail, Facebook en What's app bekijken zijn we ons langzaam gaan douchen en aankleden.
Beneden werd een zeer uitgebreid ontbijt aangeboden voor ieder wat wils.
Er was zelfs een kok waar je een omelet naar keuze kon laten klaarmaken.
Rond 09.15 uur zijn we naar Seattle gereden.
Na wat rondrijden hebben we een parkeerplaats gevonden.

Als eerste bezochten we de kauwgommuur. Beetje smerige attractie van muren vol met kauwgom die hier in jaren zijn achtergelaten

Even doorgelopen en toen de bekende Farmers Market bezocht.
Een zeer druk bezochte markt die bekend is geworden doordat er op de vismarkt met vissen wordt overgegooid tot grote hilariteit van de bezoekers.
Omdat het erg regende was het er behoorlijk druk.

FILMPJE VISGOOIEN:

Dit hadden we eigenlijk snel gezien en we gingen op weg naar de eerste (en dus oudste) Starbucks vestiging van de USA. Helaas stond er een enorme rij mensen te wachten. Daar hadden we uiteraard geen zin in.
Uiteindelijk zijn op een overdekt terras koffie gaan drinken.

Onderweg...

En een mini versie van het Flatiron building uit New York

Omdat de 'Space Needle' natuurlijk ook een echt punt van herkenning is zijn we na de koffie richting Space Needle gelopen. Het regende nog steeds en we besloten dan ook niet naar boven te gaan, er zou toch geen mooi uitzicht zijn !

Daarna werd het tijd voor een bezoek aan de openbare bibliotheek van Seattle, een zeer modern gebouw dat vooral aan de buitenkant erg opvallend is.

Na de bieb zijn we naar Chinatown gelopen waar we bij een Koreaans restaurant een lekkere lunch hebben gegeten. Via Pioneer Square liepen we terug naar de auto.

We hadden ons lijstje voor Seattle af. Jammer dat het vrijwel de hele dag regende maar ja, daar staat Seattle natuurlijk wel om bekend.

Mooie huizen onderweg:

We besloten naar Wal-Mart te rijden om de eerste boodschappen te doen. We hadden (uiteraard) ook bier en wijn gekocht en bij de kassa moesten we ons ID laten zien. Op zich al hilarisch want zeg nou zelf, je schat ons toch écht wel boven de 21 jaar. Mijn rijbewijs was niet goed, we moesten een USA ID laten zien. Ik heb gezegd dat ik dat helaas niet had aangezien we uit Europa komen. Ze bleken zo star als wat maar de alcohol kregen we niet mee.

Uiteindelijk zijn we naar een andere Wal-Mart winkel gereden waar ze niet moeilijk deden, de caissière moest zelf een beetje lachen toen ze om het ID vroeg

Nu zijn we even op de kamer, de spullen opruimen en het verslag maken.

Zo dadelijk gaan we lekker eten bij The Cheesecake Factory!

1. Hallo Mensen, wat een mooie foto's, genieten zo te zien, ondanks de regen!

2. Tja... regen is nooit echt leuk, maar ondanks dat hebben jullie toch een leuke dag gehad. Die vismarkt.... echt leuk!! En Koreaans eten is natuurlijk ook weer eens iets anders. Ziet er spannend uit!

3. Ja..eigenlijk een compiment voor jullie, dat jullie geen drank meekregen...haha..jullie zien er idd. veeeeeeeeel jonger uit en zeker Erik, want die heeft nog geen haren...... ammezeer uuch!