Dag 10: Packwood / Mount Rainier NP

7 september 2014

Weer een mooie dag in Mount Rainier.

Na het ontbijtje in de lobby van het hotel waren we voor 8 uur op weg naar het gedeelte met de mooie naam Paradise.

Onze eerste stop van vandaag was bij Reflection Lakes. Het was nog lekker rustig onderweg en we genoten van de prachtige weg naar boven.

Aan het einde van de weg is het Henry M. Jackson Memorial Visitor Center dat helaas pas om 10 uur open ging. We zijn wel even binnen gelopen bij het hotel Paradise Inn, waar we dit hertje zagen.

Zowel Max als Geri hadden geadviseerd hier te logeren. Helaas was dit een beetje boven ons budget. Bovendien logeren we liever in een dorp/plaatsje zodat we 's avonds keuze hebben uit de diverse restaurants. Een derde reden is dat we weten dat de berg regelmatig in de mist ligt. Als je geen al te lange wandelingen gaat maken, is er boven op zo'n berg relatief weinig te doen. Kortom, we zijn blij met onze keuze om in Packwood te logeren.

We besloten de wandeling:  Nisqually Vista Nature Trail te lopen. Een mooie wandeling met mooie views op Mount Rainier maar........we vonden de wandeling van gisteren in Sunrise veel mooier en indrukwekkender (ook langer en meer hoogteverschil!).

Daarna zijn we naar Narada Falls gereden, een mooie waterval met een korte wandeling ernaar toe. Helaas loop je eerst stijl naar beneden en jullie raden het al, daarna moet je weer stijl naar boven. Mijn ietwat geblesseerde voet vindt dat niet fijn !

Daarna besloten we naar Longmire te rijden, we hebben even rondgekeken in het Longmire Museum. Omdat het bijna lunchtijd was hebben we wat gegeten in het restaurant van het National Park Inn hotel. Erik had een bord chili, ik had gekozen voor de zelfgemaakte champignons soep, die was heerlijk !

Op advies van de ober besloten we via de weg nr. 52 terug naar Packwood te rijden. Die weg zou zoooo prachtig zijn. Nou, hij was mooi, dat klopt maar we moeten het ook niet overdrijven. Misschien dat we al zoveel moois hebben gezien dat we niet echt onder de indruk waren.

De weg was overigens veel korter dan we dachten dus veel te vroeg om terug in Packwood te zijn.
We reden terug naar de Stevens Canyon Entrance, dezelfde weg die we vanmorgen al gereden waren.

Of course you do....:-)

Bij Box Canyon hebben we nog een korte wandeling gemaakt en daarna hebben we lekker wat gesnoept en gedronken op de picknick plek, heerlijk midden in het bos met niemand om ons heen, genieten !

Nu zijn we zoals altijd aan het einde van de dag, op de kamer het verslag aan het maken. Dit is zo meteen klaar, Erik heeft de foto's al uitgezocht en daarna gaan we naar de lobby in de hoop dat de internet connectie van dien aard is dat we de foto's snel kunnen plaatsen.

Voor jullie start de werkweek weer, wij verlaten morgen dit schitterende gebied om naar Mount St. Helens gaan.

1. Wat hebben jullie toch geluk met het weer! Is het eigenlijk wel koeler daar boven in de bergen? Toen wij daar waren was het ook erg warm en vonden het niet echt veel koeler daarboven. Prachtige foto's weer en elke dag is het genieten om jullie verslag te lezen. Voor mij was het mijn laatste dag werken vandaag en nu heb ik 4 dagen vrij, dus wij gaan morgen een dag tripje doen naar de USA...shopping! :)