Dag 1: Amsterdam - Seattle

We logeren 2 nachten in het Hyatt House Seattle/Bellevue hotel.

We hebben redelijk tot goed geslapen in ons Courtyard by Mariott hotel.
Het ontbijt was heerlijk en we hebben lekker op ons gemak kunnen eten. Daarna nog wat opgeruimd op de kamer en na het uitchecken kwam al snel de shuttle bus die ons naar Schiphol bracht.
Omdat we gisteren al online hadden ingecheckt was het de bedoeling dat we alleen nog de koffers hoefden af te geven. Een deel van dit koffer-incheck-gebeuren doe je zelf. Helaas bleek het bij meerdere mensen niet te lukken en toen wij aan de beurt waren spuugde het apparaat een briefje uit: svp melden bij de servicebalie. Gelukkig ging dat heel snel en in no time waren we door de douane.  De security check stelde helemaal niets voor. Al onze apparaten stonden aan maar er werd niet naar gekeken. Vreemd, maar ons hoor je niet klagen.

We gingen even online en ik ontving een e-mail van Delta dat onze vlucht ca. 1.30 uur langer zou duren. Op internet zagen we dat de vulkaan in IJsland roet in het eten gooide waardoor we moesten omvliegen. Voor ons niet zo'n probleem omdat we een rechtstreekse vlucht naar Seattle hadden. Er zaten echter Zuid Afrikanen naast ons en die wisten al dat ze hun vlucht van Seattle naar Alaska zouden missen.

Toen we aan het wachten waren om boarden riep men onze namen om, oeps, wat is er aan de hand !?! Wat bleek, men had 2 mensen nodig om de nooduitgang te "bewaken" en ze vroegen of wij dit wilden doen. En wat denk je? We hebben JA gezegd.

Een genot om zoveel beenruimte te hebben! Het was alleen stervenskoud aan boord, vooral de exit deur was écht steenkoud. Erik heeft het niet snel koud maar die heeft zijn vest aangetrokken én uiteindelijk zelfs een van de Delta dekentjes om gehangen. Niet fijn!

We hebben beiden de pasta gekozen en die was best goed te doen. Voor Erik een blikje bier erbij en voor mij een blikje cola Zero, ja, het lijnen is aan boord al begonnen, ha ha ha.

Op het moment dat ik dit bericht typ moeten we nog 3 uur vliegen. We hebben al een paar films bekeken en de reis gaat best snel. Het blijft een lange zit maar je moet er wat voor over hebben, zullen we maar zeggen, als het maar niet zo koud was.......

De captain heeft nog omgeroepen dat de uitbarsting van de vulkaan uiteindelijk wel mee viel waardoor we, als alles goed gaat, toch nog op tijd zullen landen. Zou fijn zijn voor ons maar zeker voor de Zuid Afrikanen!

Na de landing waren we snel bij Immigrations, daar snel doorheen en na een extra check (we hadden cadeautjes voor onze Amerikaanse Yellowstone vrienden meegenomen!) waren we snel bij de shuttle die ons naar Alamo (autoverhuur) zou brengen. Ook daar ging alles heel snel en uiteindelijk waren we, samen met onze Chevrolet Captiva, om ca. 18.00 uur in ons hotel.

We hadden weinig zin om nog ergens naar toe te gaan en besloten lekker buiten op het terras een glaasje (of 2) te drinken en een hapje te eten. Na het eten hebben we nog een half uurtje bij de "vuurkorf" gezeten en toen vonden we het mooi geweest. We hebben op onze kamer nog het verslag en de foto's van vandaag geplaatst en na een lekkere douche was het tijd om de ogen te sluiten.

Jullie staan bijna op, wij gaan lekker slapen.
Fijne zaterdag !

1. Dat is soepel gegaan zeg ! Eerst die stoelen bij de nooduitgang, dat is altijd zo lekker. Mooie auto, fijn hotel, en ook nog in het prachtige Seattle ! Slaap lekker, en veel plezier morgen !

2. Hallootjes,

fijn dat jullie veilig en goed zijn aangekomen! Voor de terugweg voor de zekerheid nog maar een dikke trui meenemen voor in het vliegtuig!!
    Jullie eerste volle dag in the USA is nu begonnen!!! Heel veel plezier en geniet maar lekker!