Dag 4: Lynnwood - Port Angeles

1 september 2014 Hotel Super 8 Port Angeles

Zoals we vanmorgen al schreven waren er vandaag geen Ferry afvaarten van Edmonds naar Kingston.
Gelukkig hadden we het op tijd gezien/gehoord waardoor we iets minder lang hebben "getut"op onze kamer.

We hebben heerlijk ontbeten in ons Hampton Inn hotel en om 8.10 uur waren we on the road richting WSDOT - Ferries. Toen we arriveerden bleek dat we vroeg waren voor de eerstvolgende boot, geen probleem dus om mee te kunnen, gelukkig !

We hebben veel foto's gemaakt van de Seattle Skyline. Dat zorgde er onder andere voor dat de tocht van 35 minuten in no time voorbij was.

Eenmaal op de Olympic Peninsula reden we eerst naar Port Townsend. De gebouwen lieten ons een beetje denken aan Durango in Colorado. Het zag er allemaal gezellig en knus uit. Veel hippie/alternatief achtige zaakjes dus niet écht ons pakkie an maar leuk om even doorheen te lopen en een lichte (!) lunch te nuttigen.

Onderweg nog wat 'zielige horeca'

In Sequim (spreek uit als skim) hebben we getankt en daarna zijn we doorgereden naar Port Angeles en konden gelijk op onze kamer.

We hebben de spullen op onze kamer gedumpt, de wijn en het bier in onze ijskast gestopt en zijn gelijk naar Olympic NP gereden. Bij het visitor center hebben we een National Park jaarpas gekocht. Voor $ 80 kunnen we een jaar lang in ieder Nationaal park in de USA naar binnen.

We reden de mooie route naar Hurricane Ridge en we waren amper onderweg en Erik had het eerste hertje al gespot. Helaas konden we niet stoppen voor een foto maar dat werd later goedgemaakt. Uiteindelijk hebben we een 8-tal herten gezien!

Aan de top van de route, bij het Hurricane Ridge Visitor Center zijn we uiteraard gestopt, hebben een kleine wandeling gemaakt en hebben we heel veel foto's gemaakt. Ook daar liepen een paar herten rond, heel dicht bij de auto's en mensen, wij denken dat ze gevoerd zijn.......

Tijdens de wandeling zagen we een aantal Grouse (korhoen). We spraken met een aantal mensen en die zeiden dat er een moeder met 5 jongen zat. We hebben de moeder en 4 jongen gezien, super !

Op de weg naar boven zagen we een gravel weg en die wilden we natuurlijk gaan rijden. Onverhard, niet erg druk, yeah, that's us !

De weg naar Obstruction Point was ca. 8 mijl lang maar dat zagen we pas toen we weer terug waren bij het begin punt. De weg was interessant, spannend, schitterend maar ook af en toe eng. Als er een tegenligger aan kwam rijden was het op zijn zachts gezegd ingewikkeld om hem langs te laten. Vooral als je denkt aan de afgrond aan één kant van de weg............

Onderweg zagen we nog een aantal herten en een marmot, schitterend!

De auto werd natuurlijk ook op de foto gezet op een prachtige plek. De mist hing tussen de bergen, de zon kwam tussen de wolken door en op de achtergrond zie je de eeuwige sneeuw, super !

Na deze dirt road was onze auto inderdaad erg stoffig dus Erik wilde even naar de carwash.

Na onze uitgebreide lunch van vanmiddag had ik geen zin om te gaan eten. Erik wil echter altijd wel eten dus we besloten een pizza bij Domino's te halen en die op de kamer op te eten. Een flesje bier en glaasje wijn erbij, laptop op schoot om het verslag te maken, we kunnen een meer vervelende manier bedenken om de avond door te brengen.

Het weer was overigens prima vandaag. We hebben heel veel zon gehad en ook de temperatuur was heerlijk.

Het was een heerlijke dag in Washington State !

1. Wat een mooie dag weer! Prachtige omgeving. Wel blij dat ik niet over die enge weg hoef te rijden! Heerlijk om weer jullie belevenissen te volgen. Pien

2. Heerlijke relaxte dag, ondanks de 'surprise' in de morgen. En goed bezig, de auto wassen op vakantie, dat doe ik eigenlijk nooit ;-) !